För privatpersoner

Maria lär dig att samarbeta med din kropp

Innergo lär ut ett sätt att tänka och att förhålla sig till sin kropp och det fungerar lika bra på jobbet som på fritiden. Genom att bli medveten om balans och fysionomi lär man sig snabbt att utföra vardagliga sysslor på rätt sätt. Många som tidigare har haft spänningsvärk upplever snabbt lindring.

Maria Bucht är Alexanderlärare och lotsar dig med varsam hand. Redan efter en kort konsultation märker du förändringar. Du blir medveten om hur du gör, börjar lyssna inåt och rättar själv till felställningar i kroppen.

 

Innerst inne är du klok

Metoden bygger egentligen på att återuppväcka det som du redan kan, eller rättare sagt det som du kunde som litet barn. Du lär dig att känna vad som är rätt, du balanserar huvudet, håller ryggen rak, går och står med bättre balans och ökad trygghet.

Du får varaktiga resultat utan att behöva ägna tid åt en ny träningsform. Det handlar istället om bättre sätt att göra det du redan gör.

När jag nu studerar min lilla dotter ser jag att hon gör allt rätt. Ryggen är rak och tyngdpunkten är i mitten av kroppen när hon sätter sig och reser sig. Det blir en påminnelse för mig efter kursen hos Maria.

 

Allt du gör kan förbättras

Med Alexanderteknik som grund har Innergo utvecklat specialkurser inom de mest skilda områden. Det kan handla om att orka bära sin bebis, bli en bättre joggare och golfspelare eller att gå snyggt i högklackat, sjunga eller bli en bättre dansör. Men framför allt handlar det om att må bra i vardagen, oavsett hur den ser ut.

  • Boka en privat konsultation.
  • Anmäl dig till en planerad kurs.
  • Samla ihop en grupp vänner och kom med egna förslag på kurser.
  • Ge bort en kurs i present: T ex dansa bättre tango, gå snyggt i högklackat, spela bättre golf.

 

”Nu tänker jag till exempel på att kroppen vill ha en lätt vridrörelse i ryggen när jag går. En så enkel sak gör att jag orkar bära ryggsäck och gå långt utan att bli så trött och öm som förr.”

 

”Jag känner mig säkrare och märker att andra också uppfattar mig så. Med andningen kan jag kontrollera nervositeten när jag ska tala inför grupp.”